SALG OG VURDERING

Når du vil sælge din have

1. Du skal have en ibrugtningstilladelse på dit hus, når du skal sælge. Det gør du ved at lave en byggeansøgning, som skal afleveres på Aarhus Kredsen. En ibrugtagningstilladelse er altså en byggetilladelse med tilbagevirkende kraft. Er dit hus under 40 kvm og bygget før 1978 er du dog fritaget. Når Aarhus Kredsen har modtaget din ansøgning kommer de ud og syner din have for at tjekke at oplysninger og tegninger stemmer overens med det oplyste.
  2. Se procedure for ibrugtagningstilladelse/byggeregler
  3. Download ansøgning til ibrugtagningstilladelse her
  4. Når du har fået synet dit hus og udstedt en ibrugtagningstilladelse, skal du udfylde en ejererklæring og indbetale 1060 kr. for vurdering til kontonr. 5364 0243837.
  5. Her kan du downloade og printe ejererklæringen
  6. Når du har udfyldt erklæringen og indbetalt penge til foreningen, så skal du aflevere erklæringen til formanden eller vurderingsudvalget enten på mail eller personligt efter aftale.
  7. Nu giver formanden vurderingsudvalget besked om at din have skal vurderes.
  8. Vurderingsudvalget tager kontakt til dig for at finde en dag i kan mødes.
  9. Når vurderingen er lavet, melder udvalget tilbage til formanden, der sørger for at få sat dit hus til salg.

Konstaterer vurderingsudvalget at dit hus er over 40 kvm og du ikke har en ibrugtagningstilladelse, kan vi ikke sælge dit hus. Dette betyder at proceduren starter forfra og at du skal betale for endnu en vurdering hvor alle kvm er godkendt.

Er du som sælger ikke enig i vurderingen har du 14 dage til at anke. Bestyrelsen har også mulighed for at anke.

OBS!

Du skal regne med at vi har en køber 1 uge efter at huset sættes til salg.

Vurderingsudvalget består af:

Malte Heinrich, Have 237